domenica 3 aprile 2016

LA PARABOLA DEL FIOL CHE S'Á MAGNÁ FORA DUTO (DIALETO DE VENAS)

LA PARABOLA DEL FIGLIUOL PRODIGO


Luca 15:11-24  

(Versione dialettale di Giancarlo Soravia)

[Al Signor Jesù] l'à dito anca: An òn l'avèa doi fioi. Al pì dovin de lori l'à dito al pare: "Pare, dame la parte de la roba che me spieta". E 'l pare l'à smedà intrà de lori la roba. Carche dì dopo al fiol pì dovin, curade su dute le so robe, l'é dù inte an paés lontan e là al se à magnà fora dute le sostanẑe, parché al vivèa come 'n ludro. Ma cuan che l'à spendù duto, in chel paés l'é ienù na gran carestia e el l'à scominẑià a esse inte 'l bisuoin. Alora al s'à betù apede un che stasèa inte chel paés, che al l'à mandà inte i so ciampe a pascolà i porẑiei. E al strangossèa de iempisse la panẑa co le carobole che magnèa i porẑiei, ma nissun ghi 'n dasèa.
Alora, tornà in sé, l'à dito: "Cuante laorante a òra de mè pare i à pan assèi, e mi cà muóro de fame! Me levarei e dirèi da mè pare, e ghi disarèi: Pare, èi pecà contro al ẑiel e contro de ti, no èi pi dirito de esse ciamà tò fiol; trateme come un de i tò laorante a òra." El alora al se à levà e l'é dù da so pare.
Ma cuan che l'era ancora lontan, so pare al l'à vedù e l'à avù conpassion; l'é coresto, al s'à bucià a braẑacol e al l'à basà. E al fiol al i à dito: "Pare, èi pecà contro al ẑiel e davante de ti no èi pì dirito de esse ciamà tò fiol". Ma al pare l'à dito ai sò serve: "Porté cà al vestì pì bel, e vestìlo, betéghi an anel al diedo e ciauẑèi inte i pè. Porté fora al vedel gras e copélo; magnon e stason in alegria, parchè chesto mè fiol l'era morto e l'é tornà a vive, l'era perdù e l'é stà ciatà." E i s'à betù a fei gran festa.
[Il Signore Gesù] disse ancora: Un uomo aveva due figli. Il più giovane di loro disse al padre: "Padre, dammi la parte dei beni che mi spetta". E il padre divise fra loro i beni. Pochi giorni dopo il figlio più giovane, raccolta ogni cosa, se ne andò in un paese lontano e là dissipò le sue sostanze vivendo dissolutamente. Ma quando ebbe speso tutto, in quel paese sopraggiunse una grave carestia ed egli cominciò ad essere nel bisogno. Allora andò a mettersi con uno degli abitanti di quel paese, che lo mandò nei suoi campi a pascolare i porci. Ed egli desiderava riempire il ventre con le carrube che i porci mangiavano, ma nessuno gliene dava.




Allora, rientrato in sé, disse: "Quanti lavoratori salariati di mio padre hanno pane in abbondanza, io invece muoio di fame! Mi leverò e andrò da mio padre, e gli dirò: Padre, ho peccato contro il cielo e davanti a te, non sono più degno di essere chiamato tuo figlio; trattami come uno dei tuoi lavoratori salariati." Egli dunque si levò e andò da suo padre.

Ma mentre era ancora lontano, suo padre lo vide e ne ebbe compassione; corse, gli si gettò al collo e lo baciò. E il figlio gli disse: "Padre, ho peccato contro il cielo e davanti a te e non sono più degno di essere chiamato tuo figlio”. Ma il padre disse ai suoi servi: "Portate qui la veste più bella e rivestitelo, mettetegli un anello al dito e dei sandali ai piedi. Portate fuori il vitello ingrassato e ammazzatelo; mangiamo e rallegriamoci, perché questo mio figlio era morto ed è tornato in vita, era perduto ed è stato ritrovato". E si misero a fare grande festa.